Într-o ediție transmisă live de Gândul, Dan Diaconescu a comentat alegerile recente din Republica Moldova, exprimându-și îndoielile asupra modului în care influencerii de pe rețelele sociale au fost implicați în campanie. Potrivit acestuia, influența rețelelor de socializare și susținerea unor personalități online ar fi avut un impact major asupra rezultatului alegerilor, contribuind la creșterea popularității candidatului câștigător. Urmăriți aici, integral, emisiunea lui Marius Tucă
Dan Diaconescu a subliniat că prezența influencerilor pe rețelele sociale a generat o adevărată mișcare de susținere pentru anumiți candidați. Personalități precum Culită Sterp și Jador au fost solicitate să posteze mesaje de susținere, atrăgând astfel atenția publicului și influențând rezultatele campaniei.
„A fost o întreagă poveste cu influenceri de genul Culită Sterp, căruia i s-a spus, practic: „Uite, ai sute de mii de urmăritori pe TikTok, n-ai vrea să postezi și tu ceva pentru fratele meu?’” a explicat Diaconescu.
Dan Diaconescu a menționat și reacția Irinei Rimes, care s-a arătat nemulțumită de colegii ei artiști care au susținut candidați politici în campanie. Cântăreața și-a exprimat dezacordul față de această practică, considerând că este împotriva principiilor ei să susțină un candidat contra unei sume de bani.
„Irina Rimes este vocală și a criticat dur această practică făcută de către colegii ei din industrie” a relatat Diaconescu.
În final, Diaconescu a subliniat că rețelele sociale au contribuit la o adevărată „explozie de conținut” în jurul alegerilor din Moldova. El a descris cum postările acestor influenceri au atins milioane de vizualizări și au ajuns să influențeze dezbaterile politice de la Chișinău.
„Postările au avut milioane de vizualizări, iar impactul lor a ajuns rapid în Republica Moldova. Această dorință de a aduna vizualizări a dus la o influență considerabilă,” a concluzionat Diaconescu.
Emisiunea o puteți urmări pe canalul de YouTube Gandul și pe mariustuca.ro. ”Tineți aproape!”